IIUM Repository

Pembinaan instrumen persetaraan kriteria untuk menilai kualiti pendidikan prasekolah di Malaysia

Nordin, Mohamad Sahari and Sarudin, Isarji and Tunku Ahmad, Tunku Badariah and Abdul Wahab, Mahmud and Abdul Rahman, Zainurin and Ibrahim, Mohd Burhan and Hussien, Suhailah and Saad , Supiah (2012) Pembinaan instrumen persetaraan kriteria untuk menilai kualiti pendidikan prasekolah di Malaysia. Project Report. Kementerian Pelajaran Malaysia, Kuala Lumpur. (Unpublished)

[img] PDF - Submitted Version
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Kajian ditumpukan kepada matlamat ketiga NKRA, iaitu membina pendidikan prasekolah yang berkualiti yang dapat dijadikan sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan dalam aliran perdana. Secara khususnya, objektif kajian ini adalah untuk (a) Membina kriteria, petunjuk, dan instrumen standard kualiti pendidikan prasekolah (ISKP) (b) Menentusahkan standard kriteria, petunjuk, dan instrumen standard kualiti pendidikan prasekolah (c) Mengukur kualiti pendidikan prasekolah dengan menggunakan kriteria petunjuk, dan instrumen yang telah ditentusah.

Item Type: Monograph (Project Report)
Additional Information: 6516/33804
Uncontrolled Keywords: education, Malaysia
Subjects: L Education > LC Special aspects of education > LC1390 Education of special classes of persons
Kulliyyahs/Centres/Divisions/Institutes (Can select more than one option. Press CONTROL button): Kulliyyah of Education
Depositing User: Dr Mohd Burhan Ibrahim
Date Deposited: 17 Mar 2014 13:17
Last Modified: 19 Jan 2016 14:22
URI: http://irep.iium.edu.my/id/eprint/33804

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year