Abd Rahman, Saodah (2006) Sikap keras guru sekolah agama di Britain. Utusan Malaysia. ISSN -
PDF (Sikap keras guru sekolah agama di Britain)
- Published Version
Restricted to Repository staff only Download (178kB) | Request a copy |
Official URL: http://blis2.bernama.com/mainHomeBypass.do
Abstract
SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak- kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian.
Item Type: | Article (Newspaper) |
---|---|
Additional Information: | 369/32941 |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Kulliyyahs/Centres/Divisions/Institutes (Can select more than one option. Press CONTROL button): | Kulliyyah of Islamic Revealed Knowledge and Human Sciences |
Depositing User: | Dr. Saodah Abd Rahman |
Date Deposited: | 25 Nov 2013 12:05 |
Last Modified: | 25 Nov 2013 12:05 |
URI: | http://irep.iium.edu.my/id/eprint/32941 |
Actions (login required)
View Item |